چکیده :
ترجمه ماشینی:
در این پایان نامه، من سعی می کنم درک خود را از نظریه حقیقت ساز (tt) با دفاع از اهمیت اندک tt برای فلسفه از طریق پرداختن به مسائل داخلی بهبود بخشم.
من به شکاک tt نمی پردازم.
در قسمت 1، من یک نسخه متافیزیکی متواضعانه از tt را بیان میکنم که بر مفهوم در مورد بودن تمرکز دارد.
در قسمت 2، من این نسخه را برای سه بحث دیگر به کار میبرم، که تصور میشود tt کاربردهای قابلتوجهی برای آنها دارد، و هر یک از این برنامهها را به طور بنیادی به شیوهای متافیزیکی متافیزیکی باز تفسیر میکند.
بخش 1، در بند 1، با ارائه آنچه من شرح اولیه tt (batt) می نامم، آغاز می شود، که الزامات بی اساس tt را مطرح می کند، و آن را از تعهدات متافیزیکی نامتعارف و سوال برانگیز خود در مورد ماهیت حاملان حقیقت پاک می کند.
و راستگویان در §2، من نسخه مورد علاقه خود را که مبتنی بر تقریب است، از tt (taat) ارائه میکنم که فراتر از batt به روشی کاملاً متواضعانه است.
در §3، من طرح میکنم که چگونه taat میتواند یک استراتژی جزئی برای رسیدگی به مشکل حقایق منفی ارائه دهد.
در §4، فروتنی متافیزیکی taat را به تفصیل شرح می دهم.
قسمت 2، در §5، با رد یک حساب رقیب که من آن را truthmaker fundamentalism می نامم، شروع می شود.
در بند 6، من مفهوم ارتدوکسی «گرفتن کلاهبردار» را تضعیف میکنم و آن وظیفه را به جای متافیزیکی، معنایی تفسیر میکنم.
در بند 7، من استدلال میکنم که tt، به دلیل درد سؤالانگیز بودن، باید از ارتباطش با رئالیسم اساسی به آنچه من رئالیسم متواضع مینامم، که با ضد رئالیسم سازگار است، عقب نشینی کند.
در بند 8، من بین شرایط حقیقت، حقیقتسازان، و شرایط حقیقتساز تمایز قائل میشوم و یک مفهوم دو مرحلهای از تحقیق و یک تصور متوسط از درک حقیقتسازان را بیان میکنم.
در پایان، من امیدوارم که از رویکردی برای درک رابطه بین حقیقت و واقعیت دفاع کرده باشم و آن را تقویت کرده باشم، که در ادبیات tt اخیر بسیار نادیده گرفته شده است، اما باید به عنوان یک جایگزین متافیزیکی متواضعانه برای کنونی، و از نظر متافیزیکی زیادهروی، جدی گرفته شود.
ارتدکس
in this dissertation, i attempt to improve our understanding of truthmaker theory (tt) by defending the modest importance of tt for philosophy via addressing in-house issues.
i am not addressing the tt-skeptic.
in part 1, i articulate a metaphysically modest version of tt which focuses on the notion of aboutness.
in part 2, i apply this version to three further debates, to which tt has been thought to have substantial applications, radically reinterpreting each of these applications in a metaphysically modest way.
part 1 starts, in §1, with a presentation of what i call the basic account of tt (batt), which posits the bare-bones requirements of tt, stripping it of its immodest and question-begging metaphysical commitments concerning the nature of truthbearers and truthmakers.
in §2, i present my favoured, aboutness-based, version of tt (taat) which goes beyond batt in an explicitly modest way.
in §3, i sketch how taat can provide a piecemeal strategy to address the problem of negative truths.
in §4, i detail taat’s metaphysical modesty.
part 2 starts, in §5, by rejecting a rival account which i call truthmaker fundamentalism.
in §6, i undermine the orthodox conception of “cheater-catching” and reinterpret that task as semantical rather than metaphysical.
in §7, i argue that tt, on pain of being question-begging, must retreat from its association with substantial realism to what i call modest realism, which is compatible with anti-realism.
in §8, i distinguish between truth-conditions, truthmakers, and truthmaker-conditions and articulate a twostep conception of inquiry and a modest conception of understanding truthmakers.
in conclusion, i hope to have defended and reinvigorated an approach to understanding the relation between truth and reality, which has been much neglected in the recent tt-literature, but which must be taken seriously as a metaphysically modest alternative to current, metaphysically extravagant, orthodoxy.